E-útdíj tájékoztató
Az e-útdíj rendszerben partnerünk, a WebEye Magyarország Kft. a Bevallási Közreműködőként történő szerepkör betöltéséhez szükséges munkálatok utolsó fázisába lépett.
Tisztelt Ügyfelünk!
Mindenek előtt örömmel tájékoztatjuk, hogy az e-Útdíj rendszerben partnerünk a WebEye Magyarország Kft. a Bevallási Közreműködőként történő szerepkör betöltéséhez szükséges munkálatok utolsó fázisába lépett.
Jelen levelünkben arról szeretnénk tájékoztatni Önöket, hogy a következő napok forgatókönyve hogyan alakul, illetve alakulhat, hiszen az útdíjbevallás elindításához még számos feltétel megléte szükséges.
Általános tájékoztatásunk
A kitűzött céldátumok szerint partnerünk a WebEye Magyarország Kft. még ezen a héten átesik azon az auditálási folyamaton, mely lehetőséget biztosít a Bevallási Közreműködői tevékenységük megkezdéséhez. Az audit eredményéről weboldalaikon, illetve az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) honlapján fognak információt találni.
Fontos, hogy a bevallási közreműködői szerződések megkötése, illetve az útdíj rendszerben használandó azonosítók kiosztása csak ezt követően indítható el. Kollégáink, ahogy az elmúlt hetekben is minden nap, továbbra is meghosszabbított munkaidővel igyekeznek az időközben megtízszereződött ügyféligényeket és kérdéseket kezelni. Amennyiben mindezek ellenére ügyfélmenedzsereinket nem sikerül elérnie, kérjük legyen türelemmel, megkeressük Önt és lehetőségeink szerint a kialakult helyzethez mérten fogunk minden érdeklődőt tájékoztatni.
Szeretnénk felkészíteni Önt arra is, hogy a specializáltan útdíjbevallásra létrehozott Pass&GO és Road csomagokban elérhető célhardver (OBU) induló készletek is korlátosak, valamint az eddigi rendkívüli ütemben növekvő előregisztrációk is arra utalnak, hogy az az első hetekben a lekötött beszállítói kapacitások sem fogják fedezni a jelentkező igényeket. Amennyiben nem tudjuk Ügyfeleinket átmenetileg ilyen eszközzel kiszolgálni, úgy a "hagyományos" GPS berendezéseinket ajánljuk, melyek szintén alkalmasak útdíjbevallásra, illetve rendkívül széles szolgáltatási igényt képesek kiszolgálni a már 14 országban elérhető és megismert WebEye minőségben.
További teendőink
Fontos tudnivaló, hogy Ügyfeleink nem kapcsolódnak automatikusan a GPS alapú útdíj bevalláshoz akkor sem, ha működő WebEye eszközük erre alkalmas. Ahhoz, hogy az Ön adatait továbbítsuk a WebEye Magyarország Kft. és általuk az ÁAK felé, először Bevallási Közreműködői szerződést szükséges kötnie közvetlenül a WebEye Magyarország Kft.-vel. Amennyiben ez megtörténik, partnerünk a WebEye Magyarország Kft. az egyes fedélzeti egységekhez egyedi azonosító számot generál, melyek segítségével lehetséges a HU-GO felületen az adminisztráció az Ön számára.
A Bevallási Közreműködői szerződéskötéshez Önnek az alábbiakat kell tennie:
- Megküldi részünkre a részletes járműlistát, a mellékelt táblázatot kitöltve, melyre a bevallási szolgáltatást igénybe kívánja venni.
- A kitöltött táblázatot visszaküldi a következő e-mail címre: utdij@jarmukovetes.hu
- Az adott járművek vonatkozásában kollégáink ellenőrzik az eszközök megfelelőségét, illetve Társaságunk az egyedi kódokat legenerálja.
- Munkatársunk az egyedi kódokat megküldi Önnek a Bevallási Közreműködői szerződéssel egyidejűleg.
- A szerződést aláírva, a mellékleteket értelemszerűen kitöltve visszajuttatja Társaságunkhoz.
- Társaságunk a bevallás aktiválásáról tájékoztatja Önt.
Amennyiben olyan járművekre is ki szeretné terjeszteni az e-Útdíj bevallását, mely jelenleg még nem rendelkezik WebEye járműkövető egységgel, akkor kérjük a megküldött listában megadni szíveskedjen, hogy ez új igény, illetve a választott szolgáltatási csomag nevét is. Ebben az esetben előkészítjük a szerződését, illetve a kollégáink keresni fogják szerelési időpont egyeztetése céljából.
Kérjük ne feledkezzen meg róla, hogy mindezen túl, Önnek a HU-GO rendszerben is el kell végeznie a szükséges adminisztrációs feladatokat.
Általános javaslatunk
Kérjük, hogy a felfokozott helyzetben is kellő megfontolással és körültekintéssel csatlakozzon az e-Útdíj rendszerhez!
A rendkívüli ütemben történő rendszerkialakítás következtében, az indulás során vélhetően még előforduló rendszerhibák, illetve az ilyen esetben szükségtelenül feltöltött egyenlegek okán javasoljuk Ügyfeleinknek, hogy amennyiben megtehetik, úgy minden eshetőségre felkészülve az indulás első napjaiban viszonylati jegy megvásárlásával vallják be úthasználatukat az ÁAK felé. Az Ön érdekeit szem előtt tartva javasoljuk mindezt, hiszen így többek között az is elkerülhető, hogy a feltöltött egyenlegen feleslegesen álljanak pénzeszközei.
Bízunk benne, hogy az első napok tapasztalatai után nyugodt szívvel merjük valamennyi Partnerünket csatlakoztatni a GPS alapú útdíj bevallás rendszeréhez.
Az indulással kapcsolatban az ÁAK részéről percről-percre új információk látnak napvilágot, amiről mi is folyamatosan kapjuk a legfrissebb értesítéseket, ezért ügyfél-kapcsolattartóink a tőlük telhető módon próbálják Önt is informálni telefonon, vagy tájékoztató leveleinken, illetve partnerünk honlapjain (http://hu.webeye.eu; http://utdij-bevallas.hu) keresztül. Éppen ezért, kérjük, fokozottan figyelje a cégünktől érkező leveleket és megkereséseket.
Bízunk benne, hogy az elektronikus útdíj Bevallási Közreműködőjeként is bizalmat szavaz nekünk és együtt tudunk majd csatlakozni az új rendszerhez.
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK:
1. Mit írjak az 'Össztömeg' (G) oszlopba?
Ide a jármű megengedett legnagyobb (szerelvénnyel együtt értendő) össztömegét kell beírni.
2. Milyen elérhetőségeket adjak meg az 'értesítési SMS szám', az 'értesítési hanghívás szám', és az 'e-mail cím' (I, J, K) oszlopokban?
Kérésünk az, hogy mindenképp élő telefonszám és e-mail cím legyen megadva, amit rendszeresen figyelnek, ugyanis ezekre olyan értesítéseket küldenek majd, mint pl. "rendszerhiba miatt nincs követés", vagy "vásároljanak viszonylati jegyet" stb.
3. A 'Választott szolgáltatási csomag' (M) oszlopába mi kerüljön?
Eddigi tapasztalataink alapján azt javasoljuk, hogy hagyja üresen az oszlopot. A beérkező járműlista táblázatokat kollégáink összevetik a rendszerben tárolt adatokkal, s az alapján mi töltjük ki azt.
4. Mi a teendőm, ha több járművet vinnék fel a táblázatba?
Több jármű/rendszám esetén kérjük, hogy minden egyes sor, minden egyes adatát szíveskedjen kitölteni, még abban az esetben is, ha azonosak a kategóriák, besorolások, típusok, tömegek, az értesítési számok és a címek.
Letölthető dokumentumok: